Tips på yoga-övning: ryggflex

Ryggflex är enkel och effektiv. Cirkulationen stimuleras så att energin flödar som den ska längs hela ryggraden. Effekten blir bättre blodcirkulation i hela kroppen. Des sutom mjukas ryggraden upp. Övningen är perfekt att göra på kontor eller annan sittande arbetsplats. Ska du göra enbart en yogaövning, som är lätt, rekommenderas ryggflex!

Image Image

Gör så här:  
Sitt i lätt meditationsställning som på bilden, eller med korslagda ben. Att sitta på en stol med rak rygg går lika bra. Ta tag om främre ankeln. Andas in och flexa ryggraden framåt, lyft röstkorgen. Andas ut och flexa ryggraden bakåt. Håll huvudet rakt. Håll på i 1 – 3 minuter. Vila efteråt i 1 minut.

Advertisements

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: